Outsourcing IT czyli kompleksowa obsługa informatyczna firm
P opularność outsourcingu IT z roku na rok rośnie.
Coraz częściej okazuje się on nie tylko praktycznym, codziennym wsparciem w działalności firmy czy sposobem na redukcję kosztów, ale wręcz strategią rozwoju marki i budowania przewagi konkurencyjnej.
Czym dokładnie jest taka współpraca, jakie korzyści niesie i jak my zapewniamy biznesom niezawodną, przyjazną obsługę informatyczną?
Co to jest outsourcing IT?
W dobie rosnącej konkurencji rynkowej oraz coraz wyższych wymagań klientów firmy muszą szukać sposobów na zwiększenie efektywności działań oraz optymalizację kosztów. Dla wielu biznesów jedną z dróg dynamicznego rozwoju jest korzystanie z eksperckiej pomocy informatycznej.
Outsourcing IT to po prostu powierzenie zewnętrznym specjalistom opieki nad infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa – od komputerów, serwerów, sieci komputerowe, przez rozwiązania chmurowe, po cyberochronę. Oferta outsourcingu IT jest jest dostosowywana w sposób indywidualny, zgodnie z wymaganiami danego przedsiębiorstwa.
Jaki jest zakres usług informatycznych w ramach outsourcingu IT
W ramach tych usług można wyróżnić między innymi:
- projektowanie i wdrażanie infrastruktury IT
- utrzymanie i rozwój systemów IT
- zarządzanie bezpieczeństwem IT
- zarządzanie urządzeniami końcowymi i oprogramowaniem
- usługi w zakresie usług chmurowych
- wsparcie użytkowników i help desk
- automatyzacja i optymalizacja procesów IT
- archiwizacja i backup danych
- audyty i inwentaryzacje IT
- doradztwo IT
- wsparcie w pracy zdalnej
- zgodność z przepisami RODO (GDPR)
- monitoring i raportowanie
Trzy kroki aby sprawdzić outsourcing IT w Intelion
Opowiedz nam o swojej firmie
Chcemy poznać Twoje cele i potrzeby IT, aby zaproponować Ci najlepsze rozwiązania.
Bezpłatna konsultacja z ekspertem
Nasz specjalista IT przeanalizuje Twoją sytuację i doradzi, jakie rozwiązania najlepiej sprawdzą się w Twoim przypadku.
Dedykowana oferta
Otrzymasz indywidualnie dopasowany pakiet rozwiązań IT, które najlepiej spełnią potrzeby Twojej firmy.
Zewnętrzna obsługa informatyczna firm – dlaczego warto?
Gdyby wskazać słowa-klucze, gdy mowa o korzyściach, jakie płyną z profesjonalnego wsparcia informatycznego, będą to: efektywność, oszczędności, innowacje, bezpieczeństwo i spokój.
Nic dziwnego, że globalny rynek outsourcingu IT rośnie w siłę. Zgodnie z raportem Grand View Research, Inc. do 2030 r. osiągnie wartość 1219,31 mld USD, rozwijając się ze średnioroczną stopą wzrostu na poziomie 8,6% od 2025 r. do 2030 r.
Co dokładnie może zyskać firma, która zdecyduje się na skorzystanie z takich usług?
Ekonomia outsourcingu IT – większa wydajność, niższe koszty
Oddanie opieki nad infrastrukturą IT w ręcę profesjonalnej firmy pozwala przedsiębiorstwu zrzucić pewien ciężar i zredukować wydatki – likwiduje konieczność zatrudniania informatyków czy budowania wewnętrznego działu IT, który generuje koszty etatów pracowników i ich szkoleń, a także księgowości oraz utrzymywania przestrzeni biurowych.
Co ważne, w ramach obsługi informatycznej można dobrać model współpracy, który pozwoli na maksymalną optymalizację kosztów. Płacisz za usługi, które rzeczywiście są ci potrzebne.
Stały dostęp do ekspertów i skupienie sił na kluczowej działalności firmy
Outsourcing IT daje firmie dostęp do wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają doświadczenie w różnych dziedzinach informatycznych.
Odciążone z wyzwań technologicznych przedsiębiorstwa mogą skupić się na swojej podstawowej działalności – rozwoju oferty, zwiększeniu sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Jednocześnie korzystają z kompetencji i zasobów specjalistów, którzy na co dzień pozostają do ich dyspozycji, między innymi dzięki usłudze helpdesk IT, czyli zdalnej pomocy opartej na przyjmowaniu zgłoszeń, konsultacjach i rozwiązywaniu bieżących problemów użytkowników.
Codzienny spokój i pełne bezpieczeństwo
Dostawcy usług IT dysponują zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa danych i systemów. Taka współpraca pomaga chronić biznes, minimalizując ryzyko cyberataków i innych zagrożeń. Co ważne, profesjonalna opieka IT pozwala zapobiec większości awarii czy innych niepożądanych incydentów, a jeśli nawet takie się zdarzą, problemy zostają szybko rozwiązane.
Dotrzymywanie kroku trendom IT – najwyższy poziom technologii w firmie
Korzystanie z outsourcingu IT oznacza dostęp do najnowszych technologii, nowoczesnych narzędzi i najlepszych praktyk w branży, co może przenieść biznes na zupełnie nowy poziom i pomagać w budowaniu przewagi konkurencyjnej oraz podnoszeniu jakości świadczonych usług.
Zwiększona elastyczność i skalowalność w biznesie
Eksperckie wsparcie informatyczne pozwala firmom na elastyczne dostosowywanie się do zmiennych potrzeb rynkowych. Ważnym argumentem jest też skalowalność – w przypadku wzrostu zapotrzebowania na usługi IT zewnętrzny dostawca może szybko zwiększyć zasoby, co jest trudniejsze do osiągnięcia w ramach wewnętrznego zespołu.
Dla kogo outsourcing IT będzie dobrym rozwiązaniem?
Sprawdzi się ona zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm, a zwłaszcza podmiotów, które:
- mają ograniczony budżet i zasoby lub nie chcą utrzymywać własnego, wewnętrznego zespołu IT;
- planują rozwój;
- chcą efektywniej zarządzać budżetem IT;
- szczególnie potrzebują zadbać o bezpieczeństwo danych i zasobów (np. administracja publiczna, księgowość, e-commerce, służba zdrowia);
- chcą szybko wdrażać nowe projekty;
- chcą działać w oparciu o najnowsze technologie i nowoczesne narzędzia;
- chcą rozwijać się w oparciu o eksperckie kompetencje związane z IT, którymi nie dysponują wewnątrz firmy.
Outsourcing IT – cennik
Ile kosztuje obsługa informatyczna dla firm?
Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, bo kwoty zależą od skali działalności klienta, jego potrzeb, liczby stanowisk komputerowych, zakresu wymaganych działań i dyspozycyjności informatyków oraz od wybranego modelu współpracy.
Płatność za usługi zwykle odbywa się w systemie miesięcznym.
Szczegóły ustalane są indywidualnie po rozmowie i audycie informatycznym.
Outsourcing IT z INTELIONEM
W ramach usług outsourcingu IT zapewniamy m.in.:
- monitoring serwerów, kopii bezpieczeństwa, sieci;
- szybkie rozwiązywanie problemów ze sprzętem czy oprogramowaniem;
- stały i bezpieczny dostęp do zasobów firmy;
- nowoczesne usługi chmurowe;
- doradztwo IT;
- cyberochronę;
- korzystny zakup sprzętu i oprogramowania.
Dlaczego warto wybrać INTELION jako dostawcę outsourcingu IT dla Twojej firmy?
- Mamy wieloletnie doświadczenie w opiece informatycznej dla biznesów o różnej skali działalności, z wielu branż. Ugasiliśmy już setki technologicznych „pożarów”.
- Jesteśmy świadomi, że każdy klient powierzając nam swoje IT, obdarza nas zaufaniem. Od początku działalności nigdy tego zaufania nie zawiedliśmy. Wszelkie hasła i dostępy są u nas bezpieczne dzięki wykorzystaniu wielopoziomowych zabezpieczeń i najnowocześniejszych technologii.
- Nigdy nie zostawiamy klienta z nierozwiązanym problemem więc jeśli trzeba, pracujemy poza standardowymi godzinami.
- Działamy w ramach sprawdzonego systemu współpracy. Zaczynamy od szczegółowego audytu infrastruktury firmy, określenia indywidualnych potrzeb i uporządkowania środowiska IT.
- Klienci, którzy rozpoczynają współpracę z nami, niezmiennie pozostają w niej na lata, przekonani, że nie muszą szukać innego dostawcy outsourcingu IT dla swojej firmy.
FAQ:
Czym jest outsourcing IT?
To delegowanie niektórych lub wszystkich działań związanych z technologią informacyjną firmy zewnętrznemu dostawcy. Może obejmować różne usługi, jak zarządzanie infrastrukturą IT, rozwiązania chmurowe, budowanie i utrzymywanie sieci komputerowych czy cyberochrona.
Jaka jest różnica między outsourcingiem IT a wewnętrznym działem IT firmy?
W ramach outsourcingu IT usługi informatyczne są świadczone przez zewnętrzną firmę na podstawie zawartej umowy. W ramach wewnętrznego działu IT realizowane są one przez pracowników zatrudnionych na stałe w firmie. To pierwsze rozwiązane jest bardziej elastyczne pod kątem kosztów.
Jakie główne korzyści niesie zewnętrzna obsługa informatyczna?
- oszczędności,
- stały dostęp do ekspertów i najwyższego poziomu technologii,
- możliwość skupienia się na kluczowej działalności firmy,
- zwiększenie wydajności,
- niższe ryzyko cyberzagrożeń i awarii,
- elastyczność i skalowalność,
- uproszczenie procesów.
Ile kosztuje outsourcing IT?
Koszt takich usług informatycznych dla danej firmy zależy od czynników takich jak liczba urządzeń objętych opieką, model współpracy czy zakres usług dlatego określany jest indywidualnie, zwykle według stawki miesięcznej.