Jeden z naszych klientów, firma z sektora przetwórczego, w procesie technologicznym wykorzystuje specjalne bioreaktory. Do sterowania nimi używa dedykowanego rozwiązania, dostarczonego i uruchomionego przez austriackiego dostawcę.
Opinie naszych klientów
Historie naszych klientów
Poznaj historie skutecznych interwencji i wdrożenia naszych dopasowanych rozwiązań informatycznych, które przyniosły firmom spokój i wsparły ich rozwój.
1
Kilka tygodni paraliżu firmy i skomplikowana operacja wymagająca sprowadzenia zagranicznych specjalistów vs. rozwiązanie problemu w kilka godzin – czyli o tym, jak odpowiednia opieka IT może uratować ciągłość produkcji i zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Pewnego dnia przydarzyła się awaria tego systemu – o tyle fatalna, że jej skutkami były dwa tygodnie przestoju i konieczność przyjazdu zagranicznych specjalistów, których stawka godzinowa wynosiła… 400 euro.
Trzeba zaznaczyć, że zakład pracuje w trybie ciągłym, więc każda przerwa trwająca dłużej niż dzień, dwa, skutkuje ogromnymi zaległościami – kolejne surowce cały czas przecież napływają… Mieliśmy więc do czynienia z produkcyjną katastrofą, paraliżem i ogromnymi stratami!
Firma zwróciła się do nas z prośbą o wsparcie – chcieliśmy nie tylko pomóc w tej krytycznej dla nich sytuacji, ale także zaproponować rozwiązanie, które zapobiegnie podobnemu kataklizmowi w przyszłości.
Przygotowaliśmy indywidualną ochronę ich komputerów przemysłowych, wykorzystując do tego sprawdzone wielokrotnie rozwiązanie, by w razie problemów można było błyskawicznie odtworzyć konfigurację całości środowiska do sterowania procesem w bioreaktorach, bez konieczności oczekiwania na serwisantów z Austrii.
Dwa miesiące później wydarzyła się kolejna awaria – „padł” główny komputer sterujący całym procesem prac na hali produkcyjnej, odpowiadający za przeładunek materiału i obróbkę końcową. Po ekspertyzie okazało się, że usunięcie tej awarii kosztowałoby firmę… dziesiątki tysięcy złotych i trzy tygodnie przestoju wynikającego z dostępności serwisu producenta!
Dzięki naszemu rozwiązaniu operacja przywrócenia sprawności systemu tym razem trwała raptem kilka godzin i wszystko zrobiliśmy na miejscu, bez konieczności wstrzymywania pracy oraz angażowania ekspertów z zagranicy, a firma właściwie tego nie odczuła. Układ sterowania wraz z całą przywróconą historią działał ponownie już tego samego dnia!
2
Zagrożona serwerownia i walka z czasem, czyli o tym, jak ważna jest szybka i profesjonalna interwencja, gdy technologia IT wpływa na całą działalność firmy.
Jednym z naszych klientów jest międzynarodowa firma z sektora spedycyjnego. Specyfika tej branży wymaga nieprzerwanej pracy systemów informatycznych: zlecenia i oferty spływają nieustannie – w dzień i w nocy – a za ich przetwarzanie odpowiadają programy analizujące w czasie rzeczywistym możliwość przyjęcia zlecenia.
Na jednym z pięter budynku, który zajmuje firma, zaplanowano prace ekipy elektryków. Pech chciał, że na tym samym piętrze mieści się serwerownia. Jej wyłączenie – nawet na kilka godzin – oznaczałoby poważne straty finansowe oraz wizerunkowe w oczach partnerów. W dodatku informacja o przerwie w dostawie prądu dotarła z niewielkim wyprzedzeniem.
Perspektywa chaosu w obsłudze, zaskoczenia klientów i poniesienia znaczących strat sprawiły, że zwrócono się do nas z prośbą o pilną pomoc.
W ramach dotychczasowej współpracy w firmie działały już zainstalowane przez nas na wypadek nieprzewidzianych problemów z zasilaniem zabezpieczenia – zasilacze awaryjne (UPS-y). Były one w stanie poradzić sobie z krótkotrwałą przerwą w dostawie energii elektrycznej, a tu potrzeba było, by serwerownia działała bez prądu niemal cały dzień, a nawet dłużej – w sytuacji nieudanej lub przedłużającej się naprawy.
W trybie ekspresowym zbudowaliśmy i dostarczyliśmy rozwiązanie: dwa duże UPS-y z dodatkowymi modułami bateryjnymi. Dla bezpieczeństwa założyliśmy czas pracy tego systemu z dużym zapasem – tak, by był w stanie działać nawet kilkanaście godzin.
Nasi inżynierowie sprawnie i bez zakłóceń dla systemu wykonali konieczne podłączenia. Sytuacja została opanowana, a zagrożenie przerwania pracy zażegnane.
Wszystko dobrze się skończyło – pomimo działań elektryków system działał nieprzerwanie. Odłączenie wypożyczonego sprzętu też nie wiązało się z żadnymi trudnościami czy przestojem. Koszty naszej pracy i wypożyczenia dodatkowych modułów zasilania były nieporównywalne w stosunku do strat, jakie mógłby ponieść nasz klient.