Skip to main content

Outsourcing IT czyli kompleksowa obsługa informatyczna firm

Twoja firma. Nasza technologia. Wspólny sukces.

P opularność outsourcingu IT z roku na rok rośnie.
Coraz częściej okazuje się on nie tylko praktycznym, codziennym wsparciem w działalności firmy czy sposobem na redukcję kosztów, ale wręcz strategią rozwoju marki i budowania przewagi konkurencyjnej.

Czym dokładnie jest taka współpraca, jakie korzyści niesie i jak my zapewniamy biznesom niezawodną, przyjazną obsługę informatyczną?

Co to jest outsourcing IT?

W dobie rosnącej konkurencji rynkowej oraz coraz wyższych wymagań klientów firmy muszą szukać sposobów na zwiększenie efektywności działań oraz optymalizację kosztów. Dla wielu biznesów jedną z dróg dynamicznego rozwoju jest korzystanie z eksperckiej pomocy informatycznej.

Outsourcing IT to po prostu powierzenie zewnętrznym specjalistom opieki nad infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa – od komputerów, serwerów, sieci komputerowe, przez rozwiązania chmurowe, po cyberochronę. Oferta outsourcingu IT jest jest dostosowywana w sposób indywidualny, zgodnie z wymaganiami danego przedsiębiorstwa.

Jaki jest zakres usług informatycznych w ramach outsourcingu IT

Zakres usług świadczonych w ramach outsourcingu IT jest bardzo szeroki i może być dostosowany do indywidualnych potrzeb firmy.

W ramach tych usług można wyróżnić między innymi:

  • projektowanie i wdrażanie infrastruktury IT
  • utrzymanie i rozwój systemów IT
  • zarządzanie bezpieczeństwem IT
  • zarządzanie urządzeniami końcowymi i oprogramowaniem
  • usługi w zakresie usług chmurowych
  • wsparcie użytkowników i help desk
  • automatyzacja i optymalizacja procesów IT
  • archiwizacja i backup danych
  • audyty i inwentaryzacje IT
  • doradztwo IT
  • wsparcie w pracy zdalnej
  • zgodność z przepisami RODO (GDPR)
  • monitoring i raportowanie

Trzy kroki aby sprawdzić outsourcing IT w Intelion

Krok 1
Krok 2
Napisz lub zadzwoń
Krok 3

Zewnętrzna obsługa informatyczna firm – dlaczego warto?

Gdyby wskazać słowa-klucze, gdy mowa o korzyściach, jakie płyną z profesjonalnego wsparcia informatycznego, będą to: efektywność, oszczędności, innowacje, bezpieczeństwo i spokój.

Nic dziwnego, że globalny rynek outsourcingu IT rośnie w siłę. Zgodnie z raportem Grand View Research, Inc. do 2030 r. osiągnie wartość 1219,31 mld USD, rozwijając się ze średnioroczną stopą wzrostu na poziomie 8,6% od 2025 r. do 2030 r.

Co dokładnie może zyskać firma, która zdecyduje się na skorzystanie z takich usług?

Ekonomia outsourcingu IT – większa wydajność, niższe koszty

Oddanie opieki nad infrastrukturą IT w ręcę profesjonalnej firmy pozwala przedsiębiorstwu zrzucić pewien ciężar i zredukować wydatki – likwiduje konieczność zatrudniania informatyków czy budowania wewnętrznego działu IT, który generuje koszty etatów pracowników i ich szkoleń, a także księgowości oraz utrzymywania przestrzeni biurowych.

Co ważne, w ramach obsługi informatycznej można dobrać model współpracy, który pozwoli na maksymalną optymalizację kosztów. Płacisz za usługi, które rzeczywiście są ci potrzebne.

Stały dostęp do ekspertów i skupienie sił na kluczowej działalności firmy

Outsourcing IT daje firmie dostęp do wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają doświadczenie w różnych dziedzinach informatycznych.

Odciążone z wyzwań technologicznych przedsiębiorstwa mogą skupić się na swojej podstawowej działalności – rozwoju oferty, zwiększeniu sprzedaży i budowaniu relacji z klientami. Jednocześnie korzystają z kompetencji i zasobów specjalistów, którzy na co dzień pozostają do ich dyspozycji, między innymi dzięki usłudze helpdesk IT, czyli zdalnej pomocy opartej na przyjmowaniu zgłoszeń, konsultacjach i rozwiązywaniu bieżących problemów użytkowników.

Codzienny spokój i pełne bezpieczeństwo

Dostawcy usług IT dysponują zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie bezpieczeństwa danych i systemów. Taka współpraca pomaga chronić biznes, minimalizując ryzyko cyberataków i innych zagrożeń. Co ważne, profesjonalna opieka IT pozwala zapobiec większości awarii czy innych niepożądanych incydentów, a jeśli nawet takie się zdarzą, problemy zostają szybko rozwiązane.

Dotrzymywanie kroku trendom IT – najwyższy poziom technologii w firmie

Korzystanie z outsourcingu IT oznacza dostęp do najnowszych technologii, nowoczesnych narzędzi i najlepszych praktyk w branży, co może przenieść biznes na zupełnie nowy poziom i pomagać w budowaniu przewagi konkurencyjnej oraz podnoszeniu jakości świadczonych usług.

Zwiększona elastyczność i skalowalność w biznesie

Eksperckie wsparcie informatyczne pozwala firmom na elastyczne dostosowywanie się do zmiennych potrzeb rynkowych. Ważnym argumentem jest też skalowalność – w przypadku wzrostu zapotrzebowania na usługi IT zewnętrzny dostawca może szybko zwiększyć zasoby, co jest trudniejsze do osiągnięcia w ramach wewnętrznego zespołu.

Dla kogo outsourcing IT będzie dobrym rozwiązaniem?

Kiedy warto postawić na zewnętrzną obsługę informatyczną?

Sprawdzi się ona zarówno w przypadku małych, jak i dużych firm, a zwłaszcza podmiotów, które:

  • mają ograniczony budżet i zasoby lub nie chcą utrzymywać własnego, wewnętrznego zespołu IT;
  • planują rozwój;
  • chcą efektywniej zarządzać budżetem IT;
  • szczególnie potrzebują zadbać o bezpieczeństwo danych i zasobów (np. administracja publiczna, księgowość, e-commerce, służba zdrowia);
  • chcą szybko wdrażać nowe projekty;
  • chcą działać w oparciu o najnowsze technologie i nowoczesne narzędzia;
  • chcą rozwijać się w oparciu o eksperckie kompetencje związane z IT, którymi nie dysponują wewnątrz firmy.

Outsourcing IT – cennik

Ile kosztuje obsługa informatyczna dla firm?

Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, bo kwoty zależą od skali działalności klienta, jego potrzeb, liczby stanowisk komputerowych, zakresu wymaganych działań i dyspozycyjności informatyków oraz od wybranego modelu współpracy.

Płatność za usługi zwykle odbywa się w systemie miesięcznym.

Szczegóły ustalane są indywidualnie po rozmowie i audycie informatycznym.

Outsourcing IT z INTELIONEM

Niezawodna, kompleksowa i przyjazna obsługa informatyczna małych i dużych biznesów to nasza codzienność od 20 lat. Nasza oferta rozwija się wraz z potrzebami klientów, postępującymi zmianami technologicznymi i uwarunkowaniami rynku. Pracujemy zdalnie i w siedzibie partnerów.

W ramach usług outsourcingu IT zapewniamy m.in.:

  • monitoring serwerów, kopii bezpieczeństwa, sieci;
  • szybkie rozwiązywanie problemów ze sprzętem czy oprogramowaniem;
  • stały i bezpieczny dostęp do zasobów firmy;
  • nowoczesne usługi chmurowe;
  • doradztwo IT;
  • cyberochronę;
  • korzystny zakup sprzętu i oprogramowania.

Dlaczego warto wybrać INTELION jako dostawcę outsourcingu IT dla Twojej firmy?

  • Mamy wieloletnie doświadczenie w opiece informatycznej dla biznesów o różnej skali działalności, z wielu branż. Ugasiliśmy już setki technologicznych „pożarów”.
  • Jesteśmy świadomi, że każdy klient powierzając nam swoje IT, obdarza nas zaufaniem. Od początku działalności nigdy tego zaufania nie zawiedliśmy. Wszelkie hasła i dostępy są u nas bezpieczne dzięki wykorzystaniu wielopoziomowych zabezpieczeń i najnowocześniejszych technologii.
  • Nigdy nie zostawiamy klienta z nierozwiązanym problemem więc jeśli trzeba, pracujemy poza standardowymi godzinami.
  • Działamy w ramach sprawdzonego systemu współpracy. Zaczynamy od szczegółowego audytu infrastruktury firmy, określenia indywidualnych potrzeb i uporządkowania środowiska IT.
  • Klienci, którzy rozpoczynają współpracę z nami, niezmiennie pozostają w niej na lata, przekonani, że nie muszą  szukać innego dostawcy outsourcingu IT dla swojej firmy.

Czym jest outsourcing IT?

Jaka jest różnica między outsourcingiem IT a wewnętrznym działem IT firmy?

Jakie główne korzyści niesie zewnętrzna obsługa informatyczna?

Najważniejsze atuty takich usług to:

  • oszczędności,
  • stały dostęp do ekspertów i najwyższego poziomu technologii,
  • możliwość skupienia się na kluczowej działalności firmy,
  • zwiększenie wydajności,
  • niższe ryzyko cyberzagrożeń i awarii,
  • elastyczność i skalowalność,
  • uproszczenie procesów.

Ile kosztuje outsourcing IT?

Zapisz się do newslettera!

Nie spamujemy, a subskrybując wyrażasz zgodę na otrzymywanie naszych materiałów promocyjnych i akceptujesz naszą politykę prywatności.
W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji.